2017. május 23., kedd

Finommotorika fejlesztése - sorozatok





Eszközök:
- színes italos flakon kupakok
- csipesz (ek)
- annyi tálka, amennyi színnel dolgozunk

Lehetséges célkitűzések:
- finommotorika fejlesztése
- sorozatok kialakítása
- ismétlődő sorozatok felismerése
- hosszúságok megfigyelése, összehasonlítása

Kifejezések használata (célkitűzéstől függően):
- színek megnevezése: piros, kék, zöld, sárga, rózsaszín
- hossszú, rövid, ugyanolyan (hosszú), hosszabb, rövidebb


Keretmesék
Keretmese variáció 1.:
- Vonatot építünk. Melyik legyen a mozdony? Hogyan kövessék egymást a vagonok?
(A kiválasztott sorrend alapján tesszük a tálkákat.)
Csipesszel fogd meg a mozdonyt, utána a vagonokat, és rakd olyan sorrendbe, ahogy a tálkákban vannak!

Keretmese variáció 2.
Építs még egy vonatot!
Melyik a hosszabb?
Csináld olyan hosszúra a második vonatot, hogy ugyanolyan hosszú legyen mint az első!

Keretmese variáció 3.
Melyik vagon mit szállít?
Olyan színű tárgyakat/ételeket szállít, mint amilyen színű a kupak. (pl. epret a piros színű, banánt a sárga színű, áfonyát a kék színű, stb.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése